سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/5/25
11:29 ص

 

حالت اول : در این حالت ، سر جنین بین پاها قرار دارد . اگر چه این وضعیت در ابتدای دوره جوجه کشی طبیعی است ، اما در مقطع پایانی دوره جوجه کشی ، جنین سر خود را بالا آورده و آن را در زیر بال راست قرار می دهد . این نوع حالت قرارگیری غیرطبیعی جنین همیشه کشنده است . این حالت با بالا بودن دمای دستگاه جوجه کشی بیش از میزان طبیعی در ارتباط است .

حالت دوم : در این حالت ، سر جنین در محل انتهای کوچک تخم قرار گرفته است . این وضعیت در پنجاه درصد موارد کشنده است . کمک به جنین ها در زمان خروج از تخم ، میزان جوجه در آوری را افزایش می دهد .

حالت سوم : در این حالت ، جنین سر خود را به جای بال راست ، در زیر بال چپ قرار داده است . قرار گرفتن جنین در چنین حالتی تقریبا همیشه مرگ آور بوده و این حالت با سوء تغذیه در مرغان مادر در ارتباط است . دمای بالای دستگاه جوجه کشی یا چرخش نامناسب تخم ها در طی دوره جوجه کشی نیز در ایجاد این حالت نقش دارند .

حالت چهارم :  در این حالت ، بدن جنین در حول محور طولی تخم می چرخد و در نتیجه سر جنین از اتاقک هوایی تخم دور شده و در ناحیه جانبی تخم قرار می گیرد . چون نوک جوجه از اتاقک هوایی تخم دور است لذا مرحله انتقال به شکل تنفسی ریوی انجام نشده و در صورت عدم کمک به جوجه برای خارج شدن از تخم ، قرار گرفتن در این حالت اغلب کشنده است .

حالت پنجم :  این حالت زمانی روی می دهد که پاها در بالای سر قرار گرفته اند . به علت قرار گرفتن جنین در چنین حالتی ، پاها امکان لگد زدن (Kick) به محل مناسبی از پوسته تخم را نداشته و در نتیجه جوجه ، بدون قدرت پاها ، توانایی شکستن پوسته و خروج از تخم را نخواهد داشت . در این حالت نیز بدون کمک خارجی ، قرارگیری غیرطبیعی جنین منجر به مرگ آن می شود .

حالت ششم : در این حالت ، سر جنین به جای قرار گرفتن زیر بال راست ، روی آن قرار دارد ، این شکل قرارگیری جنین هر چند غیرطبیعی بوده و با مشکل همراه است ، اما امکان تفریخ و خروج جوجه از تخم وجود دارد .

حالت هفتم : این حالت زمانی روی میدهد که جنین کوچک بوده و یا شکل تخم کروی باشد . در چنین حالتی جنین برخلاف جهت قرار گیری طبیعی و به صورت عرضی در درون تخم قرار داشته و سر آن مجاور اتاقک هوایی تخم است . قرار گرفتن جنین در چنین حالتی نیز اغلب مرگ آور است .


96/5/24
12:9 ع

 

با قرار دادن پرنده نر در کنار مرغ عشق ماده ، نمی توان از جفت گیری آن ها اطمینان حاصل نمود . گاه پرنده نر و ماده با یک دیگر دوست شده ،  اما حاضر به جفت گیری با یک دیگر نمی شوند . بسته به خصوصیات مرغان عشق شما و گوشه گیر بودن یا اجتماعی بودن ایشان ، زمان جفت گیری مرغ عشق تفاوت می نماید .

صاحبان گرامی بایستی اغذیه مناسب ، أب زلال، وسایل بازی  و محیطی ساکت را برای مرغان عشق فراهم نموده و منتظر واکنش ایشان به یک دیگر باشند . علاوه بر موارد مزبور ، صاحبان محترم با انتخاب جفت مناسب (حدود یک سال سن داشته باشند ) ، کاهش تنش ، استفاده از یک جفت مرغ عشق دیگر (جهت تحریک و بروز رفتارهای تولید مثلی) و افزایش تدریجی طول دوره نوردهی ، می توانند به نتیجه بهتری در جفت گیری مرغ عشق دست یابند. سعی نمایید ،

جهت افزایش قدرت باروری در مرغان عشق نر، به تغذیه ایشان با مکمل های مولتی ویتامین - مینرال ( خصوصا ویتامین های E و  D) ، جوانه گندم و تخم کتان اقدام فرماید. همچنین جهت تشخیص جنسیت مرغ عشق می تواننید به بخش مقالات مرتبط در پایین همین صفحه مراجعه کنید.

گاه مواردی چون انبوه بودن پرهای ناحیه مخرج ، لق بودن نشیمنگاه ( عدم امکان جفت گیری مطلوب ) ، تغذیه نامناسب ، عفونت تخمدان یا مجرای تخم بر ، تومورهای دستگاه تناسلی و اختلالات ارثی ، موجب نطفه دار نشدن تخم ها می گردند . توجه نمایید که جدا از بیماری ها و عوامل ژنتیکی ، گاه به سبب عواملی چون تنش ، لانه تخم گذاری نامناسب ، قفس نامطلوب و هم چنین آب و غذای ناکافی ، با وجود جفت گیری میان مرغان عشق ، از تخم گذاری خبری نخواهد بود.

 

مرغ عشق

 

پس از آن که مرغان عشق به یک دیگر عادت نمودند ،  در صورت آن که هم دیگر را به عنوان  جفت پذیرفته باشند ، به جفت گیری خواهند پرداخت . در وهله نخست ، پرنده نر سعی می نماید تا خود را به مرغ عشق ماده نزدیک نموده و به تغذیه دهانی وی بپردازد . گاه نیز مرغ عشق نر ، اقدام به خودآرایی متقابل نموده یا پای خویش را روی پرهای دم پرنده ماده قرار می دهد . در هر صورت ، تلاش های اولیه پرنده نر با دوری و پرخاش ملایم مرغ عشق ماده روبرو می شود . سرانجام با تلاش مداوم پرنده نر ، مرغ عشق ماده آمادگی لازم را یافته و در مقابل تحریکات جنس نر ، تسلیم می گردد . در این هنگام ، پرنده ماده با دو پای خویش روی نشیمنگاه نشسته ، بدن خود را خم نموده و دم خویش را بالا می دهد . بدین ترتیب ، پرنده نر از آمادگی جنس ماده جهت جفت گیری آگاه می گردد . در ادامه ، مرغ عشق نر با دو پای خود روی پشت پرنده ماده سوار شده و پس از تثبیت ، آلت تناسلی خود را با عضو تناسلی پرنده ماده مماس می نماید . جفت گیری مرغ عشق ، زمان کوتاهی داشته و پس از پایان آن ، پرنده ماده نشیمنگاه را ترک می نماید . چنان چه مرغ عشق ماده آمادگی داشته باشد ( نزدیک به دوره تخم گذاری ) ، چندین بار در طول روز به جفت گیری می پردازد . در نهایت ، مرغ عشق ماده به لانه تخم گذاری پناه خواهد برد .

یکی از نشانه های جفت گیری صحیح مرغ عشق فضولات پرندگان ماده است که پیش از شروع تخم گذاری ، آبکی و زیاد شده و به علاوه پرندگان مزبور، دچار لرزش شدیدی می شوند .

پس از تخم گذاری پرنده جهت جوجه کشی می توان از روش طبیعی و با خوابیدن پرنده روی تخم ها و یا از روش مصنوعی و با استفاده از دستگاه جوجه کشی اقدام به جوجه کشی مرغ عشق نمود. دوره جوجه کشی میغ عشق در حدود 18 تا 20 روز بوده و پس از بیرون آمدن جوجه ها از تخم می بایست تا حدود 3 روز جوجه ها را با آب و شکر تغذیه نمود تا انرژی لازم برای ادامه حیات را داشته باشند.


96/5/14
5:5 ع

 

اولین و مهم ترین پارامتر در جوجه کشی فنچ ، تامین دمای مناسب است . جنین تنها در محدوده درجه حرارتی محدودی رشد می کند . رشد جنین در درجه حرارت بالاتر این محدوده ، سریع تر و در درجه حرارت های پایین تر این محدوده ، آهسته تر است . درجه حرارت خارج از محدوده ( حتی تنها یک درجه سانتی گراد ) به مرگ جنین منجر می شود . اگر دمای دستگاه جوجه کشی کمی بالا بوده و جنین با سرعت بیش از حد رشد کند ، احتمالا برای خروج از تخم بسیار ضعیف خواهد بود و حتی در صورت تفریخ نیز به احتمال زیاد خواهد مرد زیرا رشد سریع جنین ، آن را به بروز ناهنجاری فیزیکی مستعد می کند و ضمنا محتویات کیسه زرده نیز به طور کامل به داخل شکم جوجه منتقل نمی شود ( در شرایط عادی باقی مانده کیسه زرده قبل از تفریخ تخم به داخل بدن جنین کشیده می شود و به عنوان منبع انرژی و مواد مغذی برای ساعات و حتی تا روز اول و شاید دوم زندگی ایفای نقش می کند ) . از طرف دیگر اگر دمای دستگاه جوجه کشی پایین باشد ، جنین بیش از حد به آرامی رشد می کند و این موضوع سبب تاخیر در تفریخ تخم و همچنین ظاهر فیزیکی غیر طبیعی جوجه فنچ می شود .

بنابراین جنین باید فقط در درجه حرارت مناسب رشد یابد تا از قدرت بقاء خوبی برخوردار گردد .

تامین رطوبت مناسب ( به ویژه در ثلث اول دوره جوجه کشی فنچ ) بسیار مهم است . رطوبت نسبی بین 50 تا 60 درصد برای محل استقرار تخم های فنچ مناسب است . کمبود بیش از حد رطوبت سبب خشکی جنین می شود که به نارسایی کلیه و توقف رشد ، منتهی خواهد شد . به همین ترتیب اگر رطوبت ماشین جوجه کشی بیش از حد بالا باشد ، کیسه هوایی موجود در انتهای پهن تخم فنچ کوچک خواهد بود که در صورت کوچکی بیش از حد به مرگ جنین در اواخر دوره جوجه کشی فنچ منجر می شود و اگر هم جوجه از تخم خارج شود ممکن است دچار مشکل پیدا بودن کیسه زرده و ناهنجاری های فیزیکی دیگر باشد . پیدا بودن کیسه زرده در جوجه تازه متولد شده ، مشکل زا است و مستعد ابتلا به عفونت است .

عامل مهم سوم در جوجه کشی فنچ ، جلوگیری از چسبیدن محتویات تخم پرنده به داخل پوسته آن است . در طی مدت جوجه کشی طبیعی ، پرندگان پدر و مادر به طور متوسط هر 35 دقیقه یک بار تخم ها را می گردانند و برای جوجه کشی مصنوعی در دستگاه جوجه کشی نیز این عمل به شکل صحیح و روزانه 5 تا 8 بار انجام شود . نچرخاندن کافی تخم ها به مرگ جنین منجر می شود .


96/5/10
10:8 ص

 

مهم نیست دستگاه جوجه کشی جدید یا قدیمی دارید و یا از دستگاه جوجه کشی خارجی یا ایرانی استفاده می کنید حتی اگر با تجهیزات ابتدایی درخانه خودتان دستگاه جوجه کشی ساخته اید با مطالعه و به کارگیری این چند ترفند ساده ، جوجه کشی لذت بخشی را در خانه تجربه کنید .

 

شاید بارها این ترفند ها را شنیده یا خوانده باشید ولیکن در این مقاله به اهمیت این موارد برای جوجه کشی موفق اشاره داریم.

 

1 – محل قرار گیری دستگاه جوجه کشی جایی باشد که ثبات دما و رطوبت داشته باشد ، مثلا داخل آشپزخانه یا اتاق های منزل ( دقیقا همان جاهایی که انسان برای زندگی راحت است. ) بارها شاهد بودیم افرادی که بازدهی کمی از جوجه کشی شان داشته اند مکان های نامناسبی را برای نصب دستگاه انتخاب کرده اند .

مکان های نامناسب مانند : انباری ها، پارکینگ، تراس و ایوان ساختمان ها و یا راهرو ها و خرپشته پشت بام ها و ...

 

حتی اگر دستگاه جوجه کشی خانگی حرفه ای دارید انتخاب مکان مناسب جهت نصب دستگاه جوجه کشی موجب می شود تا مصرف برق دستگاه کم تر شود

 

تخم-مرغ-آلوده 

 

2 – تخم های آلوده به فضولات را درون دستگاه جوجه کشی قرار ندهید و با دستمال خشک و زبر تخم ها را قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی تمیز کنید. ضدعفونی دستگاه جوجه کشی پس از پایان هر دوره جوجه کشی ضروری است. برای ضدعفونی دستگاه می توانید مقداری الکل سفید و یا بتادین را با آب رقیق کرده و داخل کابین ماشین جوجه کشی اسپری نمایید.

 

 

توجه کنید پس از ضد عفونی دستگاه بوی مواد شیمیایی ندهد

 

کندلینگ-تخم-مرغ 

 

3 – تخم های بی نطفه را در روز دهم جوجه کشی از ماشین جوجه کشی خارج کنید . بهترین راه تشخیص تخم مرغ نطفه دار نوربینی یا کندلینگ است . برای این کار کافی است تا تخم مرغ ها را در محیطی تاریک به یک چراغ قوه نزدیک کنید و از تشکیل رگه های خونی داخل تخم مرغ مطمئن شوید . وجود تخم های خراب و بی نطفه علاوه بر اشغال فضای دستگاه می توانند موجب تولید گازهای مضر برای سایر جنین های درحال رشد باشند.

 

 

نوربینی (کندلینگ) می تواند تا 10 درصد در افزایش بازدهی جوجه کشی شما تاثیر مثبت داشته باشد

 

hatching-egg 

 

4 – در زمان هچر ( 3 روز پایانی ) که جوجه ها مشغول خروج از پوسته تخم هستند به هیچ عنوان درب ماشین جوجه کشی را  باز نکنید . مطمئن باشید که برای جوجه های تازه از تخم خارج شده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد . آن ها به اندزه کافی ذخیره غذایی در زرده دارند و رطوبت دستگاه به مقداری است که جوجه ها آب بدن را از دست ندهند .

جوجه ها قبل از خروج از تخم نیاز به انرژی زیادی برای شکستن پوسته دارند و هر بار شوک حرارتی می تواند جوجه ها را ضعیف کند و جوجه ها در اثر تمام شدن اکسیژن داخل کیسه هوای تخم تلف شوند .

بهترین زمان خروج جوجه ها معمولا 24 الی 36 ساعت پس از تولد است .

 

هر بار باز و بسته کردن درب دستگاه در هنگام تولد می تواند تعدادی از جوجه ها را  قبل از تولد از بین ببرد


96/5/4
9:52 ص

 

لانه فنچ مکانی است که فنچ ها در آن تخم گذاری کرده و جوجه ها مراحل ابتدایی زندگی و رشد اولیه را داخل آن سپری می کنند . از این رو برای تولید مثل بهینه و پرورش فنچ ها ، وجود لانه های مناسب که در اندازه ها ، اشکال و جنس های مختلفی قابل تهیه است ، ضرورت دارد . ضمنا فنچ های گورخری از توانایی خوبی برای لانه سازی برخوردارند و در صورت دسترسی به مکان مناسب و مواد لازم برای لانه سازی ، لانه خود را به زیبایی می سازند .

لانه فنچ مناسب برای تولید مثل فنچ ها بایستی از ویژگی های زیر برخوردار باشد :

1 . قابل تمیز کردن و ضدعفونی باشد . تمیز نمودن و ضدعفونی نمودن لانه های فلزی آسان تر از لانه های چوبی یا پلاستیکی است . لانه فنچ حصیری واجد این ویژگی نبوده و فقط به صورت یک بار مصرف ، برای یک دوره تولید مثلی قابل استفاده بوده و پس از خارج شدن جوجه ها باید حذف شده و با لانه جدید جایگزین شوند . زیرا شکاف های این نوع لانه ها برای پناه گرفتن و رشد انگل ها و باکتری ها مناسب است و ضدعفونی آن ها میسر نیست .

2 . از مواد ایمن و غیر سمی باشد . برخی از چوب ها برای فنچ ها سمی هستند و نباید مورد استفاده قرارگیرند . انواعی از لانه های سفالی ، چوبی ، فلزی و پلاستیکی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند .

3 . به منظور امکان بازدید راحت داخل لانه فنچ ، سقف آن به صورت کشویی و یا لولایی به راحتی قابل باز شدن باشد .

4 . نصب لانه در داخل قفس یا پرنده خانه باید به نحوی باشد که از لرزش ، کج شدن و افتادن مصون باشد .

5  . درب ورودی لانه فنچ در دیواره جلویی لانه و در بالاترین ارتفاع ممکن باشد .

6 . کف آن بستر مناسبی برای تخم گذاری فنچ ها تعبیه شده باشد .

 7 . لانه فنچ می بایست دارای ابعاد مناسبی باشد تا بتواند فضای کافی برای پرورش حدود 6 جوجه در آن تا سن تقریبا 3 هفتگی را فراهم کند . به این منظور لانه های بزرگ که معمولا به طول و ارتفاع 15 و عرض 11 سانتی متر ساخته می شوند ، مناسب هستند .

8 . در بیرون و متصل به درب لانه فنچ، یک چوب نشیمن با قطر مناسب وجود داشته باشد .

با رعایت نکات فوق انتظار می رود فرایند پرورش فنچ با آرامش بیشتری میسر شود .

 

لانه-طبیعی-فنچ

 

البته توجه به این نکته لازم است که گونه های مختلف فنچ در انتخاب لانه سلایق متفاوتی دارند به عنوان مثال اغلب فنچ های منقار مومی لانه های جعبه ای با یک ورودی نیمه باز را ترجیح می دهند در صورتی که فنچ طوطی وار یک جعبه با یک ورودی به شکل U را ترجیح می دهد . همچنین برخی از گونه های فنچ به لانه های مصنوعی علاقه ای نداشته و آن را پس می زنند مانند فنچ منقار مومی گوش بنفش که ترجیح می دهد لانه ی خود را از ابتدا خودش بسازد .


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
دستگاه جوجه کشی ، جوجه کشی ، ماشین جوجه کشی ، بلدرچین ، پرورش بلدرچین ، پرورش بوقلمون ، بلدرچین دماوند ، اصول جوجه کشی ، جوجه کشی بوقلمون ، جوجه کشی شتر مرغ ، جوجه کشی کبک ، پرورش شتر مرغ ، تخم نطفه دار ، قفس بلدرچین ، تجهیزات پرورش بلدرچین ، جوجه کشی اردک ، دستگاه جوجه کشی خانگی ، جوجه کشی مرغ ، خرید دستگاه جوجه کشی ، تخم بلدرچین ، بیماری پرندگان ، شترمرغ ، ساخت دستگاه جوجه کشی ، سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی ، قفس کبک ، مرغ عشق ، نوربینی ، بلدرچین ژاپنی ، تغذیه طیور ، تخم مرغ ، جنسیت مرغ عشق ، پرورش کبک ، جوجه دهی ، جوجه کشی شترمرغ ، جوجه کشی طبیعی ، جوجه کشی فنچ ، جوجه کشی قرقاول ، جوجه شتر مرغ ، جوجه کشی بلدرچین ، جی اس ام جوجه کشی ، دان بلدرچین ، دانخوری ، دستگاه جوجه کشی ارزان ، خوراک بوقلمون ، خوراک طیور ، دستگاه جوجه کشی هچر ، پرورش مرغ ، پرورش شترمرغ ، پرورش غاز ، پرورش فنچ ، جوجه بلدرچین ، تخم مرغ نطفه دار ، بلدرچین باب وایت ، اردک ، بوقلمون ، بیماری های بلدرچین ، نژادهای کبک ، قرقاول ، پرورش مرغ عشق ، مرغ تخمگذار ، دستگاه جوجه کشی ستر ، دستگاه جوجه کشی شتر مرغ ، دستگاه جوجه کشی شترمرغ ، شتر مرغ ، سالن پرورش مرغ ، ستر ، ستر و هچر همزمان ، سیاه سر ، ضدعفونی دستگاه جوجه کشی ، ظروف بسته بندی تخم بلدرچین ، عوامل تغذیه ای مورد نیاز طیور مولد ، عوامل موثر در میزان باروری خروس ، غذای بلدرچین ، غذای شترمرغ ، غذای قرقاول ، غذای مادران تخم گذار ، غذای مرغ عشق ، قفس ، ماشین جوجه کشی_بلدرچین دماوند ، مراحل رشد اعضای بدن جوجه مرغ ، مرغ ، مرغ بومی ، مرغ تخم گذار ، قناری ، قیمت دستگاه جوجه کشی ، گردش هوا در دستگاه جوجه کشی ، گوشت بوقلمون ، گوشت قرقاول ، لانه فنچ ، قفس قناری ، قفس مرغ عشق ، قفس نیمه اتوماتیک ، قفس کاکسکو ، نطفه داری تخم مرغ ، نظافت تخم نطفه دار ، نگهداری مرغ تخمگذار ، نگهداری مرغ عشق ، هیستومونیازیس ، وزن جوجه , وزن تخم مرغ , ماشین جوجه کشی ، وزن مرغ مادر ، وظایف پرورش دهنده مرغ بومی ، ویژگی های اصلی در جوجه درآوری ، کاسکو ، کانی بالیزم ، کبک ، کرم های روده ای ، کشتارگاه بلدرچین ، کشتارگاه صنعتی ، کنجاله سویا ، کوکسیدوز ، مرغ مادر ، مرغ مادر گوشتی ، مرغ نخم گذار ، مرکز جوجه کشی ، مزرعه پرورش بلدرچین ، مزرعه پرورش بوقلمون ، میزان باروری خروس ، نرم افزار جوجه کشی ، نژاد مرغ ، نژادهای بوقلمون ، نژادهای شترمرغ ، نژادهای مرغ ، بیماری های طیور , قانقاریا ، بیماری های قرقاول ، بیماری های کبک ، پرندگان اهلی ، پرنده ، پرنده سالم ، پرورش اردک ، پرورش اردک اسرائیلی ، پرورش اردک در خانه ، بیرون آوردن جوجه ها از دستگاه جوجه کشی ، بیرون زدگی مقعد ، بیماری بال فرشته ای ، بیماری پرندگان , بیماری بند ناف ، بیماری شتر مرغ ، بیماری غاز ، بیماری مارک ، بیماری نیوکاسل قرقاول ، استفاده از دستگاه جوجه کشی ، بلدرچین مولد ، بلدرچین، خواص گوشت بلدرچین، طب سنتی، آهن، ، بهداشت دستگاه جوجه کشی ، انتخاب مرغ عشق ، انواع قفس قناری ، انکوباسیون ، بخار دادن در جوجه کشی ، بسته بندی تخم بلدرچین ، آبخوری ، آناتومی مرغ ، اپلیکیشن ، اجزای دستگاه جوجه کشی ، جوجه در آوری ، تهویه هوا دستگاه جوجه کشی ، تکثیر فنج ، جفت گیری قرقاول ، جفت گیری مرغ عشق ، جفت گیری کبوتر ، تخم بوقلمون ، تخم شتر مرغ ، تخم شترمرغ ، تخم فنچ ، تخم قرقاول ، تخم گذاری بوقلمون ، تخم کبک ، تعمیر دستگاه جوجه کشی ، تعیین جنسیت فنچ ، تعیین جنسیت مرغ عشق ، پرورش قرقاول ، پرورش فنج ، پرورش طیور , قفس طیور ، پرورش دهنده مرغ بومی ، پرورش مرغ تخم گذار ، تاول کف پایی ، تجهیزات جوجه کشی ، تحهیزات پرورش بلدرچین ، تخم اردک ، دستگاه جوجه کشی, ماشین جوجه کشی, جوجه کشی غاز, جوجه کشی اردک, جو ، دلایل عدم جوجه در آوری ، دمای دستگاه جوجه کشی ، رطوبت دستگاه جوجه کشی ، رطوبت لازم در هچر ، رطوبت هچر ، روشنایی سالن مرغداری ، ساخت دانخوری ، خوراک کبک ، دستگاه جوجه کشی - جوجه کشی شترمرغ - تخم شترمرغ ، دستگاه جوجه کشی , ماشین جوجه کشی , کار با دستگاه جوجه کشی ، دستگاه جوجه کشی استوک ، دستگاه جوجه کشی دست دوم ، دانه جو ، درآمد پرورش اردک ، دستگاه تنفسی بلدرچین ، دستگاه تولید مثل ، دستگاه تولید مثل خروس ، دستگاه جوج کشی ، دستگاه جوجه کشی 126 عددی مرغ ، دستگاه جوجه کشی 1850عددی مرغ ، دستگاه جوجه کشی 210 عددی مرغ ، دستگاه جوجه کشی 420 عددی مرغ ، دستگاه جوجه کشی 588عددی مرغ ، دستگاه جوجه کشی 84 تای ، دستگاه جوجه کشی 926عددی مرغ ، دان بوقلمون ، دان طیور ، دان مادران تخم گذار ، خرید مرغ عشق ، خصوصیات پرنده سالم ، جوجه کشی کبوتر ، جی اس ام دستگاه جوجه کشی ، جیره غذایی جوجه ها ، جیره غذایی شترمرغ ، جیره غذایی قرقاول ، جیره مادران تخم گذار ، جیره مرغ عشق ، چرخاندن تخم در جوجه کشی ، چرخاندن تخم در دستگاه جوجه کشی ، حرارت دادن به تخم مرغ ، حرارت دادن تخم مرغ نطفه دار ، حرارت دستگاه جوجه کشی ، حرف زدن مرغ عشق ، حرکت تخم در دستگاه جوجه کشی ، خارج کردن جوجه ها از دستگاه جوجه کشی ، خروس ، خروس لاری ، جوجه کشی بوقبمون ، جوجه شترمرغ ، جوجه های کبک ، جوجه کشی در زمستان ، جوجه کشی غاز ،

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ